Este es un proyecto que hicimos hace 2 años, pero como todos los años se celebra y muchos compañeros me preguntan cómo se preparó, os lo comento por aquí.
En primer lugar hay un trabajo de investigación. Los alumnos trabajando en pareja, buscando una mujer científica que les guste, tanto por su campo de investigación o por su vida.
Una vez elegida, se lo dicen a la maestra para ponerlas en común y que no se repitan los personajes.
A continuación un alumno hace de entrevistador y otro de mujer científica (como veis, los roles no tienen que coincidir con mujer científica=femenino) Algunos alumnos prefieren hacer el rol de la mujer científica. Sin problema.
Una vez escrito el texto, en la libreta o en la tablet, se pasa a la aplicación DV Prompter que usamos para el Teleprompter.
Toda la instalación está realizada por los alumnos, incluido los diferentes roles de rodaje (director, controlador, claqueta, etc. )
Y en nuestro instalación portatil de Chroma Key de clase realizamos el trabajo. Si necesitais ver cómo, no dejeis de ver el artículo en esta página web 6.1 y 6.3
¡Espero que os haya gustado tanto como a ellos haciéndolo!
English
This is a project we did 2 years ago, but since it is celebrated every year and many classmates ask me how it was prepared, I will tell you about it here.
Firstly, there is a research project. The students work in pairs, looking for a female scientist that they like, either for her field of research or for her life.
Once they have chosen her scientist, they tell the teacher to share to the class and not repeat the characters.
Then one student plays the interviewer and another the female scientist (as you can see, the roles do not have to coincide with female scientist=feminine). Some students prefer to play the role of the female scientist. No problem.
Once the text is written, in the notebook or on the tablet, it is transferred to the DV Prompter application that we use for the Teleprompter.
And in our portable Chroma Key installation for class we do the work. If you need to see how, be sure to check out the article on this website 6.1 and 6.3
The entire installation is carried out by the students, including the different filming roles (director, controller, clapperboard, etc.)
I hope you enjoyed it as much as they did making it!


